Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kép ez a bejegyzés átlépte az 1500 nézőt. köszi!

 

 

ULCD01.

 

Trükkös

 

Feliks és

 

a krú -

 

Fuck Peace

 

 

 

 

Alapok: Feliks, kivéve: Kabbe

 

 

 

 

 

A lemez hossza: 50 perc 00 mp

 

 

 

Tracklist:

01. Autóbontó gangszta

02. Nem szóltok bele

03. Introparamakaré

04. Ecerű gyerek (ultramiaux)

05. Intropremier

06. Nekem így yo

07. Kiről beszélsz?

08. Emszígyilok

09. Egó

10. Itt van Dóle gee

11. Kurvák, köcsögök

12. Nagymenők

13. Én egy fasz vagyok (skizoverzio)

14. Nemdohányzó fülke

15. Kabbe

16. Elviselhetetlen outro

17. Stupid

 

 belehalgatós:

 

  

 

 

 

Kép

 

Ulcd 09

 

 

Trükkös

 

 

 

Feliks:

 

 

 

Ébresztő!!

 

 

 

Zene: Feliks, dallam-loopok track 1, 2, 3, 5, 6, 10, 12, 13, 15

A lemez hossza: 56 perc 16 mp

 

Tracklist:

 

01. Hé, haver!

 

02. Kitartok

 

03. Észveszt Ő

 

04. Én má felébrettem

 

05. Falrahányt borsó

 

06. Mindegy

 

07. Géppuskaszájsztájl

 

08. Nincs mit

 

09. 00177

 

10. Self made man

 

11. Dilettánsok

 

12. Az ördög öreg

 

13. Bűnben

 

14. Nincs szarozás

 

15. Régi kurva látogatása

 

16. Feliks 1993 és 1996

17. Rahedli baki

 

 Belehalgatás:

  

 

 

Kép ULCD 20:

 

TRÜKKÖS

 

FELIKS:

 

punkrap

 

live

 

zene: a zenekar tagjai

a lemez hossza: 50 perc 30 mp

01 Anarchia

02 - hiszen ismersz

03 - az én utam

04 - napalm

05 - gyerünk most

06 - gorilla dal

07 - ez nem lehet igaz

08 - nyers erő

09 - purinamacska

10 - rossz időben és rossz helyen

11 - az idő próbája

12 - én voltam az

13 - nem állíthac meg

+1 - és a többiek-blokk

 

 

 

Trükkös Feliks

„egy rappelő nemrapper”

„féreghangú fikakirály”

Mivel Feliks jobbnak gondolta magát, mint ami volt, és látta, hogy az ő tempója, mely egyre több új dal szerzése, és nem egyetlen dalon való rágódás miatt is, de szimpla belső klikkesedésekből való „kizárás” történik (A HK-n belül Starface és Layant), ezért először még Megával akart új dalokat, de Mega sem vált be, na, ekkor jött az ötlet, akkor legyen szóló. És inkább Titus vendégszerepeljen rajta, meg Pécső, mivel stílusilag, mondanivaló frappánsosságában és ötletességének merészségében ők közelebb álltak hozzá. Feliksnek talán sosem lett volna szólója, ha a HK tagjai felveszik a kesztyűt, amit a másik csapat dobott, és vissza mernek vágni. Úgy tűnt, hogy csak ő látja a valódi problémát, sőt elvekben kifejezetten elárulták őt, nem álltak mellé, hogy megvédjék, inkább behunyták a szemüket és saját problémáikkal kezdtek foglalkozni. Ezt Feliks úgy értelmezte, hogy ez nem csapat többé, mert nem egy a véleményük, és gyakorlatilag szarba se vették mennyi mindent tett a Projektért és az ő megvédésükért. Jött ráadásul egy újabb, taknyos tinikből álló csapat, akit először a TNF-et, aztán Layantot és Starface-t hálózták be a trendi stílusukkal. Így végül egy újfajta banda alakult, akiknek a tevékenysége éjszakai ordítozásban és a lehető legtöbb hajnalig tartó alkoholizálásban merült ki, semmi egyébben. Feliks absztinenciája sajnos nem tűrte az ilyesmit (bocsássa meg neki a világ), nem látta se fülét, sem farkát a dolognak, a monoton ismételgetésnek, ezért még külön ki is lett pécézve, és fikázva a háta mögött is és előtte is. Senki nem védte meg soha ebből az új „szupabandából”, pedig egyebet nem akart, mint hogy a vedelésre fordított időt és energiát inkább szövegek írására és felvételére fordítsák. De nem durvább tempóban, mint ahogyan a kezdetekben, mégis mindenki úgy vélte, diktátorként viselkedik, és meg akarja szabni mindenkinek, mit csináljon. És ez igaz is volt, amennyiben értelmesebb dolgot akart egy tehetséges társasággal csinálni, mint a folyamatos bulizás. Így jött létre az első album, mely a „mindenki egy ellen, egy mindenki ellen” alapon sorra előszedte az összes bandát. De még a volt tanárait, álszent médiasztárokat, és tulajdonképpen mindenkit. Az egész album minden dala fikázás, és a technikai és több stílus fitogtatásának bemutatója, függetlenségének bizonyítéka. Ide kerültek a Hullám Klán - Alternatív albumának kivágott rapjei, mert egy megállapodás értelmében ami valamelyik tagnak nem jött be, az nem kerülhetett a HK lemezekre. Igyekezett a lehető legtöbb új megoldást alkalmazni, mégis törekedett arra, hogy 1. Senkire ne hasonlítson, 2. A rapnek, mint műfajnak, ennek valódi értelmében ne kövessen divatot, adja vissza azt, amiért a műfaj létrejött. Ez nem volt kivitelezhető a divatos hangzással és sekélyes mondanivalókkal. Habár társadalmi problémák itt gyakorlatilag fel sem bukkannak, az egyszemélyes hadjárat a „világ” ellen nem válik sem kaotikussá, sem monotonná, mert minden dalnak egyéni színezete van - Feliks sosem követi el kétszer ugyanazt a megoldást, számszerkezetei világosak, jól áttekinthetőek, és albumkoncepciója is van. Tulajdonképpen csak azért lett szólóalbum, mert Feliks munkálkodott vele a legtöbbet, de ha nincs Titus Cassius, és Mesteri Pécső hathatós közreműködése, sosem jön létre a lemez, ez egészen biztos.

A borítón a lemez címe a lehető legnagyobb betűkkel ordít, ezzel is jelentőségét hangsúlyozva. Olyasmi hatást kelt, mint egy magánterület-tábla, figyelmeztetés: „vigyázat, genyó szövegek”, a belső képeken barátairól készült fotók, és egy házfal sarka kint az utcán, amin a „FUCK STEEL CITY UNDERGROUND” graffiti található, mellyel az elitet kívánta elítélni.

Mivel két szám nem készült el, mielőtt Feliks elvesztette a türelmét, ezért már biztos volt, hogy lesz második lemez, amire először ezek kerülnek. Egy volt a cél: felrázni a divathullámos tespedésből az undergroundot, ezért nekik szól az Ébresztő!! cím. A lemez alapkoncepciója pedig egyértelműen olyan anyag bemutatása, amik hangzásra a rap elvi-eredetét idézik, de nem függője annak, tehát más műfajból való loopokat részesít előnyben, ehhez eredeti, főleg 60-as évek bakelitjeinek táncdalaiból válogat. A lényeg, hogy recsegjen, ropogjon, mintha már baromi régi anyag lenne. Feliks sosem kedvelte a tiszta hangokat, azokból éppen elég van az elpoposodott médiában. Egyedül a szöveg érthetősége miatt nem lehetett teljesen taccsra vágni a dalokat, de azért így is elég durva hangzásokat produkált.

Rögtön a kezdés inkább, mintha véletlenül egy régi lemezt tettünk volna fel, míg be nem robban a crossover időszakot idéző dob. A Kitartok egy állandó leállás egy új szövegtechnikával, mely minden sor végén hatásszünetet tart. Az Észveszt Ő-ben a dal minden ríme ő-betűre végződik. Az én má felébrettem és a többi dal, amiben Titus szerepel, a hiányt kívánta pótolni, ami a Brancs bemutatkozó lemezén történt, mivel rögtön utána készült, sőt egyidőben a Brancs nagylemezével. A Falrahányt borsó és a Mindegy az őt ért előítéletek és az ő elítéléseiről szól az ismerőseivel kapcsolatban. A Géppuskaszájsztájl később kap fontos szerepet, melyre még nem térhetünk ki, egyenlőre annyi, hogy erőfitogtatás, mint a 00177, mely a BPM-számot hivatott közölni. A Dilettánsok eredetije sokkal primitívebb módon szedett volna elő arcokat név szerint, de aztán az lett a vége, hogy annyit nem érnek. Az Ördög öreg-ben Titus és Lazy G hangjára volt szükség, mert ők jobban tudtak drámai hangsúlyt fektetni a szomorúságnak, mellyel halott barátjára emlékszik. A Nincs szarozás eredetije Feliks egy másik „csapatának” lett volna a dala, de végül Titus-szal használta fel. A Régi kurva látogatása természetesen nem kivágott felvétel, de nem egyezik a borítón szereplő hiányos öltözetű lánnyal, aki Felikssel pózol, és szintén nem hamisítvány. Régi kazettafelvétel mikrofonnal való felvétele és bakik lettek a bonus trackek.

A harmadik lemezen olyan "zenészek" vonulnak fel, akik nem járultak hozzá neveik közléséhez. A "zenekar" 4-szer lépett fel közönség előtt, mind a négyszer 2007-ben, ebből az utolsó alkalom az első gyárfeszten volt, a rock-színpadon - műfaja ellenére. A tagoknak fogalma nem volt a rapről és a funkyról, amatőr "zenélésük" arról szólt, hogy ki tud hangosabb lenni a színpadon, így nem tarthatott soká a banda, amiben a "zenészek" egymást próbálják egyfolytába túlharsogni. Pedig az utcsó koncertet viszonylag sokan látták, még dj is volt, aki szkerccselt, és vendégrapperként Pécső, a mester is közreműködött. A "zenekar" a koncert után 10 másodperccel feloszlott. A hallható lemezt az engedélyük nélkül használom, amiért kutyaként bántak velem, ráadásul csak csellel tudtam egyáltalán megszerezni. A fél lemez szövegét utólag vettem rá egyszerű számítógép segítségével, ugyanennyi alap keveretlen és nyers, de legalább ettől punkosabb lett: D.I.Y.-abb, vagy mi a faszom. A bónusztrekk kilóg mindenhonnan. Nem ugyanazok a zenészek, ők jó barátaim: Jónás "Rokkos" Róbert és Solymosi "Gerzson" Sándor. Ezek a felvételek tisztességes bedigitalizálás híján kerültek gépre, egy mikrofont a kazettásmagnó elé tartottam. 2003-as felvétel, tehát jó négy évvel a Punkrap live készítése előtt készültek, Szerencsen, Rokkos garázsstúdiójában. Nekem igy tetszik ahogy van. Ők amúgy középiskolás osztálytársaim voltak, és azért lett És a többiek, mert ezt a nevet akkor találtuk ki (1998) magunknak - zenekart akartunk csinálni, persze egy fillérünk se volt. Most sincs.

Kimaradtunk az igazán nagy játékból, és ezért lehet engem (vagy minket) lúzernek nevezni, csicskának és amatőr senkinek, de ÉN jól éreztem magam, és nekem csak ez a fontos.

 

 

Teljes diszkográfia:

1. Fuck peace (16+1 trekkes album) ULCD 01

2. Ébresztő!! (15+2 trekes album) ULCD 09

3. Punkrap live (13+1 trekes album) ULCD 20